5S – poprawa procesów organizacji

Zakres szkolenia:

  • Czym jest 5S? Metoda i jej filary.
  • Miejsce 5S w Lean Management.
  • Wdrożenie 5S:
    • cel wdrożenia 5S,
    • mapa korzyści i zagrożeń,
    • bezpieczeństwo podstawą wszystkich działań,
    • kolejność wdrażania – wybór stanowiska pilotażowego,
    • stworzenie zespołu,
    • plan pracy w cyklu PDCA.
  • Kolejne etapy wdrożenia 5S:
    • sortowanie,
    • systematyzowanie,
    • sprzątanie,
    • standaryzowanie,
    • stosowanie, samodyscyplina.
  • Utrzymanie 5S i ciągłe doskonalenie:
    • wyznaczanie celów,
    • ujawnianie problemów,
    • standaryzacja jako podstawa zmian,
    • eliminowanie strat,
    • wizualizacja.
  • Zastosowanie 5S we wszystkich procesach przedsiębiorstwa.

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Dowiesz się jak sprawnie wdrożyć technikę 5S we wszystkich procesach przedsiębiorstwa.
  • Przekonasz się jak zastosowanie 5S wpływa na polepszenie procesów a tym samym na wyniki firmy.
  • Będziesz umiał zmotywować zespół do utrzymania i polepszania ustalonych standardów.
  • Zrozumiesz potrzebę standaryzacji jako podstawę ciągłej poprawy procesów.

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie skierowane głównie do managerów średniego szczebla, liderów zespołów pracowniczych, liderów oraz członków zespołów poprawy jakości, liderów oraz członków zespołów ciągłych zmian oraz wszystkich realnie zaangażowanych w poprawę procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych.
  • Szkolenie może być przygotowane do pracy z pracownikami produkcyjnymi.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby o różnym stopniu zaawansowania w filozofię szczupłego zarządzania procesami: nie mające żadnej wiedzy, jak też osoby posiadające już wiedzę teoretyczną.

Czas trwania:

  • 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych w tym drugi dzień w formie warsztatowej)