Analiza „błędu ludzkiego” w procesie rozwiązywania problemów

Zakres szkolenia:

  • Wprowadzenie
  • Typowe przyczyny błędu ludzkiego
  • Przykłady błędów ludzkich
  • Wpływ otoczenia na błędy ludzkie
  • Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem
  • Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji
  • Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego:
    • Obserwacja
    • Standard i praca standaryzowana
    • Analiza Pareto
    • Burza mózgów
    • Diagram przyczynowo-skutkowy
    • Diagram żółwia
    • 5W
    • 5W2H
    • Plan działania
    • Analiza kosztów błędu ludzkiego
    • PDCA
    • Cykl Kolba
  • Warsztaty – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w praktyce
  • Podsumowanie

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych).
  • Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby uzyskać od pracownika najważniejsze informacje o zaistniałym problemie.
  • Poznasz ciekawe i przydatne narzędzia pozwalające trwale rozwiązywać zauważone problemy.

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest skierowane do osób odpowiedzialnych za analizę problemów wewnętrznych oraz reklamacji jak również za analizę reklamacji w relacjach z klientami oraz dostawcami.

Czas trwania:

  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)