Zarządzanie dostawcami w nowoczesnej organizacji

Zakres szkolenia:

  • Wprowadzenie
  • Kluczowe elementy zarządzania dostawcą:
    • 7 zasad zarządzania jakością
    • Wymagania
    • Proces, podejście procesowe i zarządzanie procesami
    • Cele i mierniki
    • Kontekst
    • Analiza ryzyka
    • Standard i praca standaryzowana
    • Obserwacja
    • Lider i zespół
    • PDCA i ciągłe doskonalenie
  • Zarzadzanie dostawcą w wymaganiach ISO 9001 i IATF 16949
  • Wymagania APQP/PPAP
  • Plany jakości i zarządzanie jakością w projektach
  • Komunikacja i negocjacje z dostawcą – wprowadzenie
  • Reklamacje i rozwiązywanie problemów
  • Monitorowanie i audytowanie dostawców
  • Praca na przykładach przygotowanych przez trenera lub uczestników szkolenia
  • Podsumowanie

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Poznasz rolę zarządzania dostawcami w nowoczesnej organizacji oraz Twoje odpowiedzialności w tych obszarach.
  • Zapoznasz się z podstawami zarządzania dostawcami w nowoczesnej organizacji.
  • Poznasz wymagania dotyczące zarządzania dostawcami zawarte w ISO 9001, IATF 16949, APQP i PPAP.
  • Poznasz podstawy komunikacji i negocjacji z dostawcami.
  • Zapoznasz się z planami jakości i zarządzaniem jakością u dostawcy.
  • Poznasz zagadnienia związane z reklamacjami i rozwiązywaniem problemów.
  • Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i narzędzia pozwalające skutecznie i efektywnie zarządzać dostawcami.

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie jest adresowane do każdego pracownika zajmującego się w organizacji współpracą z dostawcami.
  • Szkolenie może być elementem obowiązkowych szkoleń dla nowych pracowników obszarów związanych z zarządzaniem dostawcami.

Czas trwania:

  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)