Negocjacje z trudnym klientem i dostawcą
Zakres szkolenia:
- Klient – definicja, trudny klient, oczekiwania klienta
- Podstawy negocjacji
- definicja
- etapy
- cele
- schemat
- rady praktyczne
- ĆWICZENIE: negocjacje w praktyce
- Podstawy komunikacji:
- dlaczego zaczynamy od psychologii
- filtry (metaprogramy)
- pierwsze wrażenie
- syndrom windy
- typy zachowania – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy
- ĆWICZENIE: określenie własnego typu zachowania
- komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne
- ĆWICZENIE: rozmowa z klientami o różnych typach zachowania
- Standard rozmowy z klientem
- przygotowanie do rozmowy z klientem:
- analiza sytuacji
- sformułowanie celu
- przygotowanie strategii
- raport ze spotkania
- analiza sytuacji po zakończeniu rozmowy
- przygotowanie do rozmowy z klientem:
- Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące
- Parafraza
- Zawartość raportu ze spotkania z klientem
- ĆWICZENIE: wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem
- Trudny partner i reklamacje:
- definicja reklamacji
- przyjmowanie reklamacji – podejście praktyczne
- odrzucanie reklamacji – podejście praktyczne
- zgromadzenie i analiza danych
- standard rozmowy z klientem podczas odrzucania reklamacji
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Zdobędziesz wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat podstaw psychologii klienta
- Dowiesz się, jak efektywnie negocjować z klientem i dostawcą w trudnych sytuacjach - np. w tracie zarządzania reklamacją
- Dowiesz się, jak efektywnie gromadzić informacje i wykorzystywać je w kontakcie z klientem w celu uzyskiwania optymalnych rozwiązań
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych za negocjacje z klientem zarówno we wczesnych fazach projektowych (RFQ, przygotowywanie umowy) jak i w trakcie działających projektów (obsługa reklamacji, zarządzanie zmianami).
- Treści przekazywane w szkoleniu są adresowane zarówno dla osób kontaktujących się z klientami jak i dostawcami (np. SQA)
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)