Praktyczna obsługa reklamacji
Zakres szkolenia:
- Klient – definicja, trudny klient
- Podstawy komunikacji
- Typy zachowania klientów – prosty schemat podziału w oparciu o wybrane cechy
- Komunikacja z klientami o różnych typach zachowania – rady praktyczne
- Przygotowanie do rozmowy z klientem:
- analiza sytacji
- sformułowanie celu
- przygotowanie strategii
- Analiza sytacji po zakończeniu rozmowy
- Rodzaje pytań: otwarte, zamknięte, sugerujące
- Parafraza
- Przygotowanie raportu ze spotkania z klientem
- Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowie z klientem
- Oczekiwania klienta związane z reklamacją
- Przyjmowanie lub odrzucanie reklamacji - podejście praktyczne
- gromadzenie danych
- wzorce rozmowy z klientem w procesie przyjmowania lub odrzuczania reklamacji
- Wynajem firmy zewnetrznej do selekcji/naprawy/kontroli:
- miejsca działania
- kryteria wyboru
- zawartość kontraktu
- Rezydent u klienta - stosowane rozwiązania
- Podmiana wadliwych produktów i związane z nią zagrożenia - rady praktyczne
- Narzędzia jakości w analizie reklamacji
- Analiza Pareto
- Burza mózgów
- Diagram przyczynowo-skutkowy
- 5WHY
- 5W1H
- Plan działania
- Analiza błędu ludzkiego
- Analiza kosztów reklamacji
- ĆWICZENIE: obsługa przykładowej reklamacji
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Poznasz wiele praktycznych narzędzi pozwalających na szybkie zarządzanie reklamacjami.
- Poznasz techniki rozwiązywania problemów ułatwiające znajdowanie efektywnych i długoterminowych rozwiązań.
- Dowiesz się, jak radzić sobie z nietypowymi sytuacjami w procesach reklamacyjnych (reklamacje nieoficjane, podmiany na życzenie klienta itp.)
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie to jest przydatne dla osób zajmujących się bieżącą obsługą klientów oraz dostawców, w szczególności zaś dla pracowników zajmujących się obsługą reklamacji w relacjach z dostawcami oraz klientami.
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)