Specyficzne wymagania Stellantis (ex PSA) dla dostawców przemysłu samochodowego

Termin i czas szkolenia: 20.03-21.03.2025
2 dni, od 9:00 do 17:00

Miejsce: Kraków
Nr szkolenia: 21/25


Cena netto: 2 350,00 PLN
Cena brutto: 2 890,50 PLN

Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu


Zakres szkolenia:

  • WYMAGANIA:
    • Źródła wymagań w motoryzacji - wprowadzenie
    • Wymagania normy IATF 16949:2016 w odniesieniu do specyficznych wymagań klientów
    • Zmiany w wymaganiach Stellantis ex-PSA od 01/2023 oraz wymagania ujednolicone pomiędzy ex-PSA i ex-FCA
    • Specyficzne wymagania klienta ex-PSA w powiązaniu ze specyfikacją IATF 16949:2016
    • AQF – koncepcja zapewnianie jakości dostawców
    • QRS / SQM – Supplier Quality Manual – Podręcznik dostawcy
    • MLP – Supplier Logistic Manual
  • KLASYFIKACJA DOSTAWCY MRS (ex-QIP)
    • NSA – New Supplier Assesment – Analiza potencjału
    • PPQ (ex-PCPA) – Audyt procesu produkcyjnego wg Stellantis
    • CAT (ex-PCAT) – Potwierdzenie wydajności
    • MPA (ex-QSB+) - audyt systemu i certyfikacja dostawcy
  • ROZWÓJ PROJEKTU
    • Grille APQP - Kroki i kamienie milowe w APQP wg metodologii ex-PSA
    • 01276_15_00083 PPAP Approval – proces zatwierdzania części
    • Analiza ryzyka w projekcie – FMEA – wymagania specyficzne klienta
    • Zarzadzanie charakterystykami specjalnymi – koncepcja CTF/CSE
    • Plan kontroli a PCP – co dostawca powinien wiedzieć
  • WSPÓŁPRACA Z KLIENTEM
    • GP12 – kontrola wzmocniona – kiedy i jak efektywnie ją wdrożyć
    • GSQN-001 (ex-GP5+) : efektywne rozwiązywanie problemów wg metodologii ex-PSA
    • DTI_DQI08_0020: zarządzanie zmianą - FETE , klasyfikacja zmian wg ex-PSA, kiedy klient musi być włączony w zatwierdzanie
    • procedura 01276_09_00685 - dopuszczenia specjalne / odstępstwa
    • Monitorowanie Jakości Dostawców:
      • Portal B2B – wprowadzenie, główne aplikacje w praktyce (ESQAL, SPOT, AMADEUS, PLM, DOCINFO, COMTEC)
      • Bidlista - omówienie reguł dla oceny jakościowej dostawców
      • Rodzaje i klasy reklamacji wraz z wpływem na bidlistę, zrozumienie wymagań klienta do PACT/PAMT
      • Proces i wskaźniki reklamacji gwarancyjnych
      • 18A 01272_07_00279 – Identyfikacja i identyfikowalność
    • Layered Process Audits (LPA) – Audyty Warstwowe – dobre praktyki wdrożenia dla ex-PSA
    • Reverse FMEA – praktyczny sposób implementacji
    • CQI – audyty procesów specjalnych
  • ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI KRYTYCZNYMI
    • Proces eskalacji w grupie ex-PSA
    • Controlled Shipping CS1, CS2
    • SM (Supplier Monitored) a CM (Customer Monitored) - zarządzanie ryzykiem w łańcuchu dostaw
UWAGA: Niniejsze szkolenie nie jest zatwierdzone przez Stellantis jako dowód spełnienia wymagań CSR, punkt 7.2.1 – AQF Training.

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Zrozumiesz specyficzne wymagania klienta ex-PSA do specyfikacji IATF 16949
  • Poznasz sposób w jaki ex-PSA kwalifikuje i ocenia swoich dostawców
  • Poznasz narzędzia komunikacji, rozwoju projektu i rozwiązywania problemów wymagane przez ex-PSA
  • Poznasz podstawowe funkcje i aplikacje portalu B2B klienta

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy firm dostarczających lub aspirujących do bycia dostawcą dla grupy PSA z działów jakości, produkcji, inżynierii, logistyki i zarządzania projektem
  • Audytorzy wewnętrzni
  • Osoby odpowiedzialne za bezpośrednią komunikację z klientem

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad+kolacja+obiad)
  • bufet kawowy
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat

Cena nie obejmuje:

  • kosztów zakwaterowania