Formel Q – specyficzne wymagania Grupy VW dla dostawców
Zakres szkolenia:
- Wymagania Grupy VW w kontekście wymagań rynku motoryzacyjnego
- Proces zbierania, komunikowania i implementowania CSR w organizacji oraz w łańcuchu dostaw (VW CSR)
- Audytowanie specyficznych wymagań klienta wg IATF 16949 oraz wymagań niemieckiego rynku motoryzacyjnego
- Współpraca z klientem VW
- Formel Q Konkret - ramowa umowa jakościowa (wydanie 6, 12.2021)
- Specyficzne wymagania grupy VW (CSR VW do IATF16949) w odniesieniu do standardów Formel Q (Formel Q Konkret, Formel Q Capability, Formel Q Capability SW, Formel Q New Parts Integral)
- Dodatkowe wymagania specyficzne poszczególnych marek (Formel Q Brand specific supplements)
- Kryteria kwalifikacji nowych dostawców
- Główne narzędzia jakości w serii: zarządzanie reklamacjami 0km, zarządzanie reklamacjami gwarancyjnymi, wzorcowanie części, zarządzanie zmianą, re-kwalifikacja, Early warning system, CoP test plan, testowanie wewnętrzne, ciągłe doskonalenie i ciągła zdolność procesu wg VW
- Zdolność jakościowa dostawcy grupy VW
- Formel Q Capability (wydanie 9, 12.2022)
- Audit procesu / dodatkowe wymagania do auditu procesu VDA 6.3 wg Formel Q Capability Appendix (wydanie 5, 01.2024)
- Audit wyrobu
- Odpowiedzialność za wyrób / bezpieczeństwo wyrobu / Product Safety and Conformity Representative (PSCR, VDA Product Integrity)
- Zarządzanie charakterystykami specjalnymi oraz Audit D/TLD
- Audity klienta i procesy eskalacyjne
- Wprowadzenie nowego wyrobu – wymagania Grupy VW
- Program kwalifikacyjny dla nowych części QPNI oraz wymagania dodatkow poczczególnych marek grupy VW (Formel Q New Parts Integral – wydanie 6, 05.2024, Formel Q New Parts Integral Brands specific supplements wydanie 2024)
- Harmonogram wdrożenia nowego wyrobu (PEP)
- Podstawy VDA Maturity Level Assurance for New Parts
- Zatwierdzenie wyrobu i procesu PPA (VDA2)
- Wymagania dotyczące dokumentacji jakościowej w fazie przed-seryjnej
- Finalna weryfikacja nowego uruchomienia - audyt PCA
- Platforma B2B grupy VW
- Podstawowe zasady korzystania z platformy
- Omówienie głównych aplikacji oraz dostępu do norm i standardów klienta dla działów m.in. dla działu jakości, inżynieryjnego, logistyki, finansów
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Poznasz wymagania specyficzne grupy VW i dowiesz się, jak stosować je w swojej organizacji oraz w łańcuchu dostaw
- Zrozumiesz, czym są specyficzne wymagania klientów tzw. CSR-y w kontekście wymagań rynku motoryzacyjnego
- Poznasz zasady audytowania wg wymagań grupy VW
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie skierowane jest do osób uczestniczących w projektach motoryzacyjnych realizowanych zgodnie z wymaganiami grupy VW.
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)