Zarządzanie dostawcami w nowoczesnej organizacji
Zakres szkolenia:
- Wprowadzenie
- Kluczowe elementy zarządzania dostawcą:
- 7 zasad zarządzania jakością
- Wymagania
- Proces, podejście procesowe i zarządzanie procesami
- Cele i mierniki
- Kontekst
- Analiza ryzyka
- Standard i praca standaryzowana
- Obserwacja
- Lider i zespół
- PDCA i ciągłe doskonalenie
- Zarzadzanie dostawcą w wymaganiach ISO 9001 i IATF 16949
- Wymagania APQP/PPAP
- Plany jakości i zarządzanie jakością w projektach
- Komunikacja i negocjacje z dostawcą – wprowadzenie
- Reklamacje i rozwiązywanie problemów
- Monitorowanie i audytowanie dostawców
- Praca na przykładach przygotowanych przez trenera lub uczestników szkolenia
- Podsumowanie
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Poznasz rolę zarządzania dostawcami w nowoczesnej organizacji oraz Twoje odpowiedzialności w tych obszarach.
- Zapoznasz się z podstawami zarządzania dostawcami w nowoczesnej organizacji.
- Poznasz wymagania dotyczące zarządzania dostawcami zawarte w ISO 9001, IATF 16949, APQP i PPAP.
- Poznasz podstawy komunikacji i negocjacji z dostawcami.
- Zapoznasz się z planami jakości i zarządzaniem jakością u dostawcy.
- Poznasz zagadnienia związane z reklamacjami i rozwiązywaniem problemów.
- Zdobędziesz wiedzę, umiejętności i narzędzia pozwalające skutecznie i efektywnie zarządzać dostawcami.
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie jest adresowane do każdego pracownika zajmującego się w organizacji współpracą z dostawcami.
- Szkolenie może być elementem obowiązkowych szkoleń dla nowych pracowników obszarów związanych z zarządzaniem dostawcami.
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)