Lean i Kaizen – optymalizacja i doskonalenie procesów w biurach i usługach

Zakres szkolenia:

  • Wprowadzenie
  • Podstawy filozofii Lean Manufacturing i Kaizen
  • Kluczowe elementy optymalizacji i ciągłego doskonalenia
    • Podejście procesowe i zarządzanie procesami
    • PDCA
    • Standard i praca standaryzowana
    • Środowisko i kultura doskonalenia
    • Cele i mierniki
    • Lider i jego rola
    • Zespół
  • Narzędzia ciągłego doskonalenia
    • 5S
    • Diagram Ishikawy
    • Diagram Żółwia
    • Wywiad z pracownikiem
    • Zapobieganie błędom
    • Kanban
    • Visual Management
    • VSM – mapa strumienia wartości
    • TPM
    • SMED
    • Audyt
  • Lean w biurach i usługach - przykłady:
    • Sprzedaż i marketing
    • Zakupy
    • Finanse
    • Obsługa klienta
    • Kadry
  • Podsumowanie

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Po szkoleniu uczestnicy posiadać będą WIEDZĘ w zakresie:
    • korzyści z Kaizen, Lean, 5S i standardów
    • kluczowych elementów niezbędnych do skutecznego i efektywnego procesu ciągłego doskonalenia
    • narzędzi ciągłego doskonalenia
    • najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu i stosowaniu Kaizen
  • Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą UMIELI:
    • systematycznie i systemowo stosować Kaizen w swoim obszarze
    • korzystać z narzędzi wspomagających wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie standardów
    • identyfikować marnotrawstwo
    • prowadzić działania doskonalące w swoich obszarach
  • Szkolenie ma na celu zbudować POSTAWĘ uczestników polegającą na uświadomieniu sobie:
    • swojej roli w procesie ciągłego doskonalenia
    • umiejętności łączenia swoich celów i działań z działaniami innych
  • Celem szkolenia jest:
    • zrozumienie zasad Kaizen, Lean Manufacturing, 5S i standaryzacji
    • nabycie umiejętności stosowania zasad Kaizen w swoim obszarze
    • ostrzeżenie przed najczęściej popełnianymi błędami

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie skierowane jest do:
    • wszystkich, którzy chcą utrzymać bezpieczeństwo, skuteczność i efektywność na swoich stanowiskach pracy / swoich obszarach działania
    • osób zajmujących się optymalizacją i doskonaleniem procesów
    • osób zarządzających formalnie lub nieformalnie

Czas trwania:

  • 2 dni (16 godzin dydaktycznych)